Veelgestelde Vragen

                Algemeen

•                Wat is veganisme?


                Bestellen

•                Hoe plaats ik een bestelling?


•                Hoe lang duurt het voordat mijn bestelling wordt verwerkt?


•                Kan ik mijn bestelling af laten leveren op een ander adres?


•                Kan ik een bestelling op dezelfde dag laten bezorgen?


•                Ontvang ik een bericht wanneer ik een bestelling heb geplaatst?


•                Kan ik een product bestellen die niet (meer) op jullie website staat?


•                Kan ik een bestelling wijzigen of annuleren?


•                Hoe zie ik of een product op voorraad is?


•                Kan ik een bestelling in België laten bezorgen?


•                Kan ik mijn bestelling ook ophalen?


•                Kan ik ook telefonisch bestellen?


•                Kan ik ook per fax bestellen?



                Betalen

•                Welke betaalmogelijkheden bieden jullie aan?


•                Wordt de bestelling bij iedere betaalmogelijkheid even snel geleverd?


•                Zijn de prijzen inclusief BTW?


•                Zijn de prijzen inclusief bezorging?



                Bezorgen

•                Wanneer wordt mijn bestelling afgeleverd?


•                Bezorgen jullie ook op feest- en zondagen?


•                Wat gebeurt er als ik niet thuis ben tijdens de bezorging?


•                Kan ik een tijdstip opgeven voor de bezorging?


•                Wie levert mijn bestelling?


•                Mijn bestelling is niet compleet of beschadigd, wat te doen?



    Ingrediënten

•                Wat is stevia?


•                Wat is maltitol?


•                Wat is inuline?


•                Wat is maltodextrine?


•                Wat is lupine?


•                Wat is gelatine?


•                Wat is pectine?


•                Wat is gellan?


•                Wat is caseïne?


•                Wat is lactose?


•                Wat zijn verzadigde vetten?


•                Kunnen de producten in het assortiment sporen van dierlijke ingrediënten bevatten?



                Producten

•                Hebben jullie ook glutenvrije producten?


•                Hebben jullie ook notenvrije producten?


•                Hebben jullie ook lactosevrije producten?


•                Hebben jullie ook sojavrije producten?


 

Algemeen

 

Wat is veganisme?

Een manier van leven, een filosofie. Niet eten, en niet gebruiken van dieren en dierlijke producten en producten die op dieren zijn getest. Niet steunen wat dan ook, dat gebruikt, misbruikt, exploiteert dieren of promoot dierenleed.

 

 

          Bestellen

Hoe plaats ik een bestelling?

Plaats het product van je keuze in de winkelwagen door op de "bestellen" button te klikken. Klik vervolgens op "afrekenen" button om te gaan betalen. Vul je gegevens in en doorloop de stappen. Pas aan als je op de knop "Bestelling bevestigen" drukt is je bestelling definitief.


Hoe lang duurt het voordat mijn bestelling wordt verwerkt?

Bestellingen worden verwerkt in volgorde van binnenkomst. Zodra een order ontvangen is, wordt deze direct verpakt en verzendklaar gemaakt. 


Kan ik mijn bestelling af laten leveren op een ander adres? 

Ja, dit is mogelijk. Tijdens het bestelproces kun je tijdens het invoeren van je persoonlijke gegevens een ander afleveradres aan ons doorgeven. Wanneer je gekozen hebt voor een ander afleveradres wordt de digitale factuur aan je e-mailadres verstuurd. Omdat we alleen digitale factuur gebruiken, krijgt de besteller hem in een e-mail.


Kan ik een bestelling op dezelfde dag nog laten bezorgen?

Helaas niet.


Ontvang ik een bericht wanneer ik een bestelling heb geplaatst?

Je ontvangt direct een orderbevestiging. Indien je je order direct betaald hebt, ontvang je ook direct (of binnen een paar uur) de factuur.


Kan ik een product bestellen die niet (meer) op jullie website staat?

Wanneer je iets wilt bestellen wat niet (meer) op onze website vermeld staat adviseren wij je contact met ons op te nemen.


Kan ik een bestelling wijzigen of annuleren?

Het is niet meer mogelijk een bestelling te wijzigen zodra je deze via onze webshop heeft besteld. Wel heb je het recht om artikelen te retourneren, waarbij de kosten van de retourzending voor eigen rekening zijn.


Hoe zie ik of een product op voorraad is?

De beschikbaarheid staat op de productpagina vermeld. Als het product niet op voorraad is krijg je een extra melding in het winkelwagen-scherm.


Kan ik een bestelling in België laten bezorgen?

Ja, we leveren naar België ook.


Kan ik mijn bestelling ook ophalen?

Dit is mogelijk. Je bestelling kan je op het volgende adres ophalen: Terpstraat 10, 3043TZ, Rotterdam; 's Dinsdags en 's donderdags van 18 tot 21 uur en 's zaterdags van 10 tot 16 uur. (Zodra de betaling bij ons binnen is, krijg je de factuur via e-mail. Vanaf dat moment kan je je pakje ophalen.)


Kan ik ook telefonisch bestellen?

Nee, helaas niet.


Kan ik ook per fax bestellen?

Nee, dit is helaas niet mogelijk.



          Betalen

Welke betaalmogelijkheden bieden jullie aan?

Je kunt betalen via iDeal/Mistercash (België), PayPal, overschrijving.

- iDeal/Mistercash: Veilig betalen via internetbankieren via je eigen bank.

- PayPal: Veilig betalen met je PayPal account.

- Overschrijving: Je ontvangt een e-mail met aanwijzingen om de betaling via overschrijving per bank of giro te voldoen.*

* Je bestelling wordt verzonden nadat we je betaling hebben ontvangen, mits je aan ons een betalingsbewijs via e-mail verstuurt.


Wordt de bestelling bij iedere betaalmogelijkheid even snel geleverd?

Bestellingen betaald via iDeal/Mistercash en Paypal worden direct geleverd.

Bestellingen betaald via overschrijving worden geleverd nadat het geld op onze bankrekening is bijgeschreven, mits je aan ons een betalingsbewijs via e-mail verstuurt.

Een betaling via overschrijving is meestal 1 werkdag onderweg.


Zijn de prijzen inclusief BTW?

Ja, alle prijzen zijn inclusief BTW.


Zijn de prijzen inclusief bezorging?

Nee. Alle prijzen die op onze site vermeld staan, zijn prijzen zonder bezorgkosten. De volgende bezorgkosten hanteren we: Pakketzending zonder handtekening binnen Nederland: €4,95, aangetekend binnen Nederland: €5,95; Pakketzending naar België zonder handtekening: €7,95. Gratis verzending is ook mogelijk; boven de €100 in Nederland en boven de €125 in België.

 

          Bezorgen

Wanneer wordt mijn bestelling afgeleverd?

Heb je je bestelling geplaatst en betaald, dan zal PostNL de bestelling de volgende 1 á 2 dag bij je thuis afleveren. Heb je gekozen voor betaling via overschrijving, dan wordt je bestelling aan PostNL aangeboden als de betaling binnen is. Meestal duurt dit 1 tot 3 werkdagen. In ieder geval streven we ernaar dat alle bestellingen binnen 4-5 werkdagen uitgevoerd wordt.


Bezorgen jullie ook op feest- en zondagen?

Nee, wij bezorgen niet op feest- en zondagen.


Wat gebeurt er als ik niet thuis ben tijdens de bezorging?

Mocht je niet thuis zijn op het moment van aflevering dan komt PostNL nog een keer bij je langs. Ben je dan ook niet thuis, dan ontvang je een bericht van PostNL en kun je het pakket ophalen bij het dichtstbijzijnde PostNL afhaalpunt.


Kan ik een tijdstip opgeven voor de bezorging?

Nee, helaas dit is niet mogelijk.


Wie levert mijn bestelling?

Alle leveringen vinden plaats met PostNL. Zij bezorgen je bestelling overdag op het door je aangegeven verzendadres. PostNL bezorgt op diensdag t/m zaterdag van 8.30 tot 21.30.


Mijn bestelling is niet compleet of beschadigd, wat te doen?

Neem je contact met de ons op dan proberen wij je verder te helpen. Via e-mail: info@veganmission.nl of via telefoon: 010-785-35-86 (Weekdagen van 18-21uur).


            Ingrediënten

Wat is stevia?

Stevia is een zoetstof, ongeveer 300 maal sterker dan suiker. Stevia is een plant die (ook als honingkruid genoemd) van oorsprong uit Zuid- en Centraal-Amerika komt.


Wat is maltitol?

Maltitol is een suiker alcohol (polyol) die wordt gebruikt als kunstmatige zoetstof. Het heeft 0,9 keer de zoetkracht van suiker. 


Wat is inuline?

Inuline komt voor in wortels van planten (bv: alant, cichorei, aardpeer, dahlia, enz.). Inuline heeft zelf geen zoete smaak, maar inuline-preparaten hebben (fructo-oligosachariden) een zoete smaak.


Wat is maltodextrine?

Maltodextrine is een hoogwaardig koolhydraat. Het bestaat uit complexe glucose-polymeren en smaakt matig zoet.


Wat is lupine?

Lupine is een geslacht uit de vlinderbloemenfamilie, telt zo’n 200 soorten. Sinds de jaren negentig steeds vaker lupinemeel verwerkt in levensmiddelen zoals pasta’s, koekjes, snack’s enz.


Wat is gelatine?

Gelatine is een eiwitproduct dat wordt bereid door gedeeltelijke hydrolise van collageen. Collageen is een eiwit dat voorkomt in bindweefsels (o.a. huid, botten en kraakbeen) van zoogdieren. Meestal varken en/of koeien. (E441)


Wat is pectine?

Pectine is een onderdeel van celwanden van planten en vruchten. Pectine vormt in een zuur milieu bij verhitten met suiker een gelei en wordt als zodanig gebruikt als verdikkingsmiddel, als vervanger van gelatine. (E440a/b)


Wat is gellan?

Gellangom is een polysacharide dat geproduceerd wordt uit zetmeel door bacteriële fermentatie. Het wordt gebruikt als verdikkingsmiddel, emulgator en stabilizator. (E418)


Wat is caseïne?

Caseïne is een dierlijk eiwit dat in melk voorkomt.


Wat is lactose?

Lactose, ook wel melksuiker genoemd, is een suiker die voorkomt in de melk van alle zoogdieren. Koemelk bevat 4-5% lactose. Lactose zit dus in de meeste zuivelproducten.


Wat zijn verzadigde vetten?

Verzadigd vet is een vet dat een hoog gehalte aan verzadigde vetzuren bevat. Verzadigde vetzuren zijn vetzuren zonder een dubbele binding i.t.t. onverzadigde vetzuren die een of meerdere dubbele bindingen in de keten hebben.